HTML

2009.05.26. 11:24 silk

Az esélytelenek nyugalma...Vizsgák és bor

Nos, futunk mi, futunk...Viszont lemértük a tavat és nem is 7,4 km, hanem csak 6,9, na jó, egy kis jóindulattal 7 km...SZóval pont a duplája az a maraton. Elég esélytelennek tűnik a dolog, augusztusig kéne annyira felfejlődni, hogy menjen a dolog, de olyan rohadt hosszú az a tókör is!! Ráadásul egyre melegebb van, egyre jobban izzadunk, egyre nehezebben emeljük a lábainkat és egyre nehezebben vesszük a levegőt! Na, majd meglátjuk! Azért feladni nem fogjuk!!!

Közben elkezdődött a vizsgaidőszak is, tanulok ezerrel (na jó, azért annyira nem viszem túlzásba, mint mondjuk a múltkori vizsgáknál)..Túl vagyok egy polgári jog szigorlaton, nagyon jól sikerült, még tanári dícséretet is kaptam (nő volt a vizsgáztató, úgyhogy ez nagy dolog), meg biztatást, hogy jelentkezzek a jogra... Nahát, kedvem az éppen lenne hozzá, de jó lenne már egy kicsit lazítani is, nyaralni menni, mert most mindig a tandíjra kell gyűjteni. Ráadásul a jog még drágább!!

Szombaton Etyeken voltunk a haverokkal borozni, most volt ugyanis a borfesztivál. Jó volt, szép volt, az idő is remek, meg minden, de rá kellett jönöm, már unom! Idén harmadszor voltam ezen a feszten, de minden évben ugyanaz. Mondjuk a zene jó, a közönség kultúrált, nincs hinta meg bucsu meg céllövölde, így annak célközönsége sincs (asszem érteni, mire gondolok). Viszont, mivel a borokhoz annyira nem értek, nem vagyok benne biztos, hogy mindig mindenhol a legjobb minőséget kaptuk 3-4-500 Ft-ért decinként!! A töki pompos is silány volt, én sokkal jobbat sütök, fogok is a héten, mert totál rákattantam. Az etyeken árult kenyérlánygoson alig-alig volt egy-két szalonna darabka, szégyen! Pedig életemben először Etyeken ettem pompost és annyira isteni volt, tele szalonnával, hagymával, tejfölös túróval, hmmmm. Aztán már ez is költségtakarékos lett....Az ára viszont nem ment lejjebb, sőt!!! olyan 500-600 forint egy szeletke..

Na, a másik meg a kürtős kalács! Néhány éve elkezdték nyomatni a hagyományos kürtős kalácsot az ilyen rendezvényeken (nem a hideg, fóliázott fajtát, hanem a faszenen sült verziót). Most is volt ilyen, Etyeken. Marha jól néz ki, látványos meg minden, ahogy ott csinálják előtted, de azért a végeredmény nem ugyanaz, mint régen....Szintén költségtakarékos versiont nyomnak. Emlékszem, amikor kicsi voltam, anyuékkal Füreden nyaraltunk, mindig én álltam sorba kürtőskalácsért, de órák hosszat. A Hatlépcsőssel szemben árulták (már-már úgy tűnhet, a Hatlépcsősben szocializálódtam) . Na, de az a kalács!!!!! Volt vagy 60 cm, és olyan jó vastag volt a tésztája!! Kívül ropogósra sült, belül puha. Nem volt azon kívülről se dió, se fahéj, csak talán egy kis cukor, de kenterbe verte ezeket a mai kalácsokat. Amit most ettem olyan hajszál vékony volt, egyáltalán nem olyan, mint régen!! persze finom volt, meg friss, meg meleg, de nem OLYAN!

Ergo: a töki pmpost már megtanultam,meg kell tanulnom kürtős kalácsot is sütni!!!!! Na, majd ha lesz kemencénk!!

Szólj hozzá!

Címkék: sport jog tata borfesztivál etyek vizsga futás polgári maraton kalács sütés szigorlat füred töki pompos hatlépcsős kürtős


A bejegyzés trackback címe:

https://silk.blog.hu/api/trackback/id/tr991144434

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása